今天收到學校的信,說學校Satander提款機被裝違法相機和竊取裝置,我整個晴天霹靂,剛好那段時間我懶得走到SQ2 TSB提款, 就近用了那台提款機,還好剛線上查帳,目前還好,但我明天一定要去換密碼,太恐怖了!!!這種事居然發生在學校耶!!!就在銀行前面的提款機耶!!!!!難怪我今天13:50在towncentre一直聽到警車飆學校的方向........這樣的英國怎麼讓人停止寫客訴信?!!

Cash machine on Square 4

 
We have just been informed by the University’s Security Manager that at 2.30pm today staff from the Santander bank on Square 4 found a skimming device and a camera on the cash machine. This has now been removed and the Police have been informed and will be dealing with the incident.
 
When used together, these devices could enable criminals to obtain the bank details of cash machine users, and use them illegally to make purchases. Therefore we would advise anyone who has used the Santander machine between 10am and 2.30pm today to check their bank statement carefully and contact their own bank if they notice any unauthorised transactions.
 
 
Sent by the Communications Office
 
這禮拜都在視聽課程,也第一次見識英國的碩士課程,老師說的話都聽得懂,好險好險,只是...我的mode還沒調回來,很容易在上課陷入恍神狀態,尤其老師都愛發講義要我們快速讀一遍然後馬上在上課討論,我閱讀真的很差,常看一篇文章就開始走神,A害,
 
目前只有兩堂必修,兩堂選修,一個禮拜四堂課共8小時,但老師通常都只上一個半小時就放人,所以嚴格說來應該是一周6小時的課,可是,碩士學費一年是50萬台幣!!!!學費跟時數完全不成比例啊!!!!!
 
大家一直說碩士課程很重什麼的,但只有四堂課耶!!!算了,也許是我七月半的鴨子,等以後功課量多了就知道了....
 
想當初以前在文藻,一到五每天都排滿滿滿,一周的空堂不超過3小時,只有5年級課比較少,哪像現在,我禮拜一和禮拜四都沒課,一個禮拜上三天是怎樣?在二技的課程也是滿的令人想哭....
 
學費貴成這樣,我認真考慮來找個社團玩玩了,目前想參加Japanese Society,練練我快被遺忘的日文,但是要交450元參加費, 這讓我認真考慮中...
arrow
arrow
    全站熱搜

    琥珀藍 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()